Mgr. Milan M. Horák

* 1968

Původním povoláním matematik, v roce 1997 přijal kněžské svěcení v Obci křesťanů. Od té doby pracuje jako farář, v současné době v Praze a v Pardubicích. Pedagogické zkušenosti jako učitel náboženství a jako dětský a mládežnický vedoucí v Česku i zahraničí.


Náboženský rozměr výchovy

Náboženství obrací člověka ke skutečnostem, které působí zpoza hranic jeho dosavadního světa, a vede jej k tomu, aby se v souladu s nimi proměňoval. Člověk nábožensky praktikující se otvírá dosud nezjevnému a snaží se je zjevit ve svém smýšlení a jednání. Vrozený postoj dítěte ke světu, na němž buduje jakákoli výchova, je v tomto smyslu náboženský. Výchova se ukazuje jako nejúčinnější, pokud oslovuje tuto přirozenou náboženskou složku člověka. Taková výchova navíc pěstuje a posiluje vrozenou náboženskost, která se pak může stát pevným základem sebevýchovy v dospělosti. Význačnou oporou pro výchovu v tomto smyslu může být konkrétní náboženská praxe, a to na straně vychovatele i vychovávaného.