Mgr. Marie Břicháčková * 1975 Zabývá se individuální i skupinovou muzikoterapií. Po absolvování Pedagogické fakulty UK v Praze se aktivně věnuje využití prvků muzikoterapie ve školní praxi. Spolupracuje s PedF JU v Českých Budějovicích, PedF UP v Olomouci (lektorka grantů muzikoterapie) a na PedF MU v Brně studuje doktorské studium Ph.D., které je zaměřeno na téma: "Problémy sluchové percepce z pohledu muzikoterapie". Pracuje jako okresní metodik hudební výchovy ve Středisku služeb školám v Táboře a je členkou krajské sekce hudební výchovy. V Diagnostickém ústavu sociální péče v Černovicích u Tábora pracuje jako muzikoterapeut. Mezi její konferenční publikační činnost patří příspěvky: "K problematice sluchové percepce v hudební pedagogice" (Brno 2002), "K problematice hledání nových cest a přístupů k výuce hudební výchovy na základních školách" (Olomouc 2002), "Lze cílenými hudebnímu aktivitami zefektivnit hodiny českého jazyka a literatury?" (České Budějovice 2002) a další. Pravidelně lektoruje semináře muzikoterapie pro učitele i laickou veřejnost. Muzikoterapie Seminář probíhá aktivní formou. Frekventanti
prožijí jednotlivá abreaktivní, uvolňovací i kreativní cvičení ve
skupině. Součástí každého setkání je i možnost technik pro individuální
terapii. Frekventanti se stávají nejen těmi, kteří prožívají jednotlivá
cvičení a jejich účinky, ale učí se nejprve diagnostikovat problém a
postupně získávají informace pro kompletaci sestavy cvičení, která by
měla pomoci v reedukaci diagnostikovaného problému. Setkání jsou
založena na prožitku. Semináře provází rozbory ukázek činností dětí
základní školy a diagnostického ústavu. Techniky, které budou na
seminářích použity, mají charakter aktivní muzikoterapie
s využitím elementárních složek hudební výchovy = zpěv, pohybová
cvičení, hra na jednoduše ovladatelné nástroje (pentatonické flétny,
kantela, zvony, Orffův instrumentář a další). Součástí každého setkání
je i diskuse nad aktuálními tématickámi problémy. Semináře jsou
koncipovány jako inspirace pro možnost využití prvků muzikoterapie ve
školní praxi. |